De genealogie van de Friese familie Norder is het onderwerp van deze website. U vindt hier hyperlinks naar de foto’s van de familie Norder en wetenswaardigheden over hun stamboom in aanvulling op het in 2011 verschenen boek. Sinds 2002 houd ik mij bezig met stamboomonderzoek naar de families Poortstra, Stellingwerf, Norder, Van Dijk, La Fleur, De Vries en Van Sluis.

De Amerikaanse tak

Er zijn diverse leden van de Friese familie Norder naar Amerika geƫmigreerd. Ik ben al lang op Internet aan het zoeken naar hun gegevens, heb zo nu en dan wel eens contact met iemand die mij mondjesmaat van informatie voorziet. Ancestry.com en genealogy.org bieden veel betaalde content. Kortom het schiet niet erg op. Nu kreeg ik ineens de tip om binnen Familysearch.org naar de pilot site te gaan. Nou, dat is een aanrader zeg: een hele avond surfen door census records, births en marriages van allerlei staten en soms ook nog met afbeeldingen erbij. Een Fundgrube. Je komt er door vanaf de beginpagina van Familysearch te klikken op See prototype for searching millions of records.
Je kunt op de site eerst klikken in welk werelddeel je wilt zoeken: de meeste collecties zijn uit Noord Amerika of uit Europa. Een veelbelovend initiatief.